En torsdag i kroppsspråkets tecken

Som jag brukar säga, tiden går så fort!! Emellanåt blir det svårt att hålla koll på dagarna. Snart helg. Fick ju lite bonus denna veckan då jag vart ledig mån, tis. Har jag glömt att berätta om det fina vädret? Tillhör tydligen vanligheten här. Imorgon blir det bara 16 grader.. Jobbar vidare på bonnabrännan!
 
I övrigt en vanlig dag. Longering av ungdjuren. Kul att se hur snabbt dom lär sig och att man kan göra nästan allt ensam. Idag sadlade vi på och av i stallet för första gången, inga problem! Tidigare har vi låtit dom gå några varv i trav och galopp på linan först men man måste ju gå vidare någon gång. Nästa vecka ska vi börja hänga på dom! Jag tycker det är så kul med unghästarna, då mitt kroppsspråk spelar så stor roll. Dom äldre hästarna kan man "fela" med lite mer medans unghästarna inte förstår om jag felar. Så man kan säga att vi lär av varann. Har tittat lite på Tobbe Larsson och ponnyakuten där han snackar väldigt mycket om kroppsspråk. Det behöver inte vara hästen som är dum, utan rent missförstånd i kommunikationen. Det gäller att jobba med varann istället för mot varann. Jo alltså efter att inspirerats av honom och hans frihetsdressyr så testade jag en av mina unghästar i boxen. Kul och se hur hon följer mig och rör sig efter mitt rörelsemönster. För övrigt gillar jag den hästen jätte mycket! Hon är så gosig. Ryckte manen på henne i boxen i eftermiddags och hon bara står å myser med huvudet i knä, underbara häst. Nu hoppas jag hon är lika underbar å sitta upp på, hehe. 
 
Senare på förmiddagen tränade jag med Donna. Kul vi kan arbeta mer och inte bara uppvärmnings-/grundridning. Går riktigt bra emellanåt, bara jag som måste bli snabbare och reagera steget innan hon faller iväg. Tränar mycket på att få henne att vila mer på steget, så det inte blir så springit. Det går också framåt. I skrivandes stund känner jag mig rätt dålig, vi har tagit många steg tillbaka. Men nu tar vi verkligen vart enda litet pyttesteg SÅ noggrant. Tror helt klart på att en dag kommer jag vara sååå grym... Haha.... 
 
Blev lite stall på eftermiddagen och även frisering av mina andra hästar i man och svans. Ja det vart väl det. Sjukt avis på alla som är på Göteborg Horse Show men min tid där återkommer väl någon gång... Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0