Göteborg!

Det finns så mycket kärlek där! Det finns så mkt underbara människor där. Jag bara älskar det stället, den staden, allt, förutom när jag måste åka där ifrån igen. Men jag tror och hoppas att jag bor där en vacker dag igen. Med mina hästar, och min Simon. 
 
I torsdags efter skolan åkte jag och en polare från skolan in till stan. Vi hittade några väldigt roliga heminredningsbutiker. Har nämligen bestämt mig för att försöka få lite hemtrevligt i min lägenhet här, ska ju ändå bo här några år till. Eftersom jag skulle resa till Sverige samma kväll ville jag inte handla en massa men jag hittade ett svart, matt tvålfat till toan för 1 Euro. Kunde inte låta bli, då jag fick två handtvålar i julklapp som jag inte velat använda då jag inte har någonstans å förvara dom och det blir så skitigt om man bara lägger dom direkt på handfatet.. Och eftersom det var fetrea så fick jag slå till. Hann även inom butiken idag när jag kom tillbaka igen och hittade ett fint ljus och ljushållare i lite retrostil. Har hittat en jättesnygg väggklocka också men den var slut idag. 
 
Efter vår lilla "shoppingtur" blev det Maredo, sjukt god restaurang liknande Jensens Böfhus och dess koncept. Därefter vart det dags å ge sig till flyget. Vilken känsla att ha svensk mark under fötterna!! Fylld med så mycket lycka så jag skulle kunna börja gråta. Men där stod min fina kille och väntade på mig så jag kunde inget annat än å var så glad så jag nästan sprack. 
 
Helgen har innehållt en massor. Har fått träffa en massa fina vänner, massor med god mat (bäst av allt: grillning och kanelbullar), fint väder, utgång, fest, lösgodis, finmiddagar, Simon, mina föräldrar och mormor och morfar kom upp på besök. Det finns mycket mer å berätta men jag kan sammanfatta det kort med: UNDERBART! Helt fantastiskt att människor man inte sett på nästan ett år finns kvar och allt känns precis som vanligt. Kan verkligen känna mig lyckligt lottad med så fina människor omkring mig!
 
Igår var det egentligen dax att åka hem men Lufthansa kunde passa in det så bra så dem slog till med en strejk. Alltså inga plan till Tyskland. Vad fanns det att göra? En bonuskväll med världens bästa kille och en ny biljett hem idag.. Det vart rätt gött faktiskt. Vi fick en lugn och go kväll tillsammans, bara han och jag, sov ut idag och kunde i lugn och ro ta oss till flyget. 
 
5-dagar i Sverige och jag kan inte säga något annat än att det är kärlek! Ni är fantastiska allihopa!
Och till alla er jag inte haft möjlighet att träffa, vi ses näs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0