Såja, back on track

Donna hade tydligen fått ledigt under hela min lediga tid. Men hon var rätt bra idag ändå. Idag red jag henne själv hela passet och fick jobba henne lite mer med hjälp av Caro. Vi jobbade mycket på 10 m volter i både trav och galopp, ställ med inner hand, ta och ge på ytter, forma runt inner benet och med det också rida henne upp mot yttersidan och med yttersidan svänga hästen i rätt riktning. När vi värmer upp rider vi alltid henne i ett lite högre tempo fram mot bettet. Men idag kunde vi börja jobba mer och ta tillbaka henne lite så hon börjar svinga mer. Givande pass i stekande solen! Före henne gjorde vi unghästarna. Vi började tillsammans med Sangey, jobbar vidare henne med inspänningarna, lite jobbigt för henne i galoppen men hon jobbar på bra. När vi gjort första varvet fick jag fortsätta själv. Fiacha och Favourite Dream gjorde jag själv idag, fick bara ha hjälp när jag skulle sätta på inspänningarna då dom inte är så vana vi dom. Dom jobbar också på bra och är fina. 
 
Nu är det lunchpaus till 15, sen ska jag walka Robbie ute i solen på galoppbanan tänkte jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0