Ungdjur I love!!

Det är så härligt med dom små liven, unghästarna. Idag hade dom 3 på sig sadel för första gången, utan problem! Hur fantastiskt är inte det då? Inga bockningar eller något alls, bara som vanligt. Kanske för det är ston, dom är ju skapta för att ha något på ryggen... Gillar jätte mycket att vara med dom. Man ser hur fort dom lär sig och hur dom förstår rätt enkelt vad vi menar. Hästar är kloka djur. Man ser även tydligt hur mycket dom litar på oss människor, så länge jag är lung och trygg så är omgivningen så mycket tryggare för dom. Jag tycker man lär sig mycket av unghästarna för så fort du gör fel, då vet dom inte och fela oftast dom med, medans en utbildad häst vet vad han ska göra även om inte du vet. 
 
Innan lunch mockade vi ut halva stallet där nere så en av gubbarna kunde tvätta det, målas imorgon bitti och kanske kan hästarna flytta in redan på kvällen igen. Och då kommer snart min Favourite Dream tillbaka! 
 
Direkt efter lunch red jag Donna, gick inget super idag. Fick lite hjälp av Caro som vanligt men fick rida i en annan sadel idag pga andra omständigheter och kanske störde det henne.. Jag vet inte.. Fick till det någotlunda på slutet så jag hoppas vi kan hitta dit snabbare imorgon. Det är så frustrerande när man tävlat framgångsrikt i medelsvår dressyr i Sverige och sen kommer man hit så kan man knappt rida en häst i stabil form. Men visst är det en viss skillnad att rida på unghästar, speciellt om det är en skev jäkel. Imorgon är det iaf dax för fabror doktorn att ta en titt på min rygg, så hoppas vi han kan få mjukat upp mig lite ´på något vis. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0