Valborg!

Pannkakor, glass och grädde. Så firas det här, med mig själv och mamma och pappa över skype. Fast jag är ändå rätt glad över mitt hästliv även om det kunde varit lite socialare ibland. Skolan som vanligt idag. Fick tillbaka ett prov som ändå vart godkänt för mig (med tanke på att det är på tyska) och det är över skolans godkända nivå. Men min lärare sa till mig idag att hon tror jag kan bättre så jag ska få en hemuppgift att göra senare. Det är ju kul när som ser potentialen! Hehe!!! Vidare var skoldagen rätt slapp, kul å träffa klasskompisarna, tillbaka på Schafhof, gjorde stallet och promenerade Robbi. Finito. 
 
Igår däremot red jag på Donna och jag börjar hitta knapparna och sammarbetet börjar växa fram. Caro började med att säga att det jag gjorde var rätt men jag gjorde för mkt. Efter ett tag sa hon att det vart bättre, sen var det bra! Och det vart inte bara bra för stunden! När man får så mkt beröm från den tjejen, då blir man glad. För den berömmen är man då verkligen värd! 
 
Igår skulle Toto få en ny box, alltså vart vi tvungna att flytta spånet från hans gamla box till hans nya. Våran lycka att det endast vart till boxen snett emot. Men jag kan tillägga att när vi lägger in spån i hans box när den är tom, får han 6 balar (han har en normalstor box men ska ha "spån-väggar", kräver mkt spån...). Därefter får hästen 2-3 nya balar per vecka. Visserligen mockas boxen några gånger dagligen men jag vill ändå säga att där vart GRYMT mkt som skulle flyttas.. Och bara ljus, nästintill ny spån.. Dammar litt? Jo... Tror jag är lite allergisk. För varje gång vi lastat hö eller som igår, känns det som dammet sätter sig långt upp i mina bihålor och täpper till, ger mig värsta huvudverken och jag är jätte snorig kommande dagar... En vacker dag ska jag väl slippa det värsta dammet ;) 
 
Nu känner jag att sängen kallar.. Tjao på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0