Väldigt händelserik dag!

Som oftast började vi med Donna. Efter gårdagens dipp fick jag lite bättre kläm på att använda bena och styra med och inte händerna, likaså att driva hästen till den form man vill ha.... Ja, det vet väl alla men man går ju gärna på en "genväg". Därefter gjorde jag i ordning Robbie så Caro först kunde rida och sen jag, vart tanken. Men då kom chefen på att vi ju fått hem 3 st 3-åringar samma morgon... Kanske göra något med dom, jo! Jag, tillsammans med Ellie, longerade dom, för första gången. Vi verkar ha kloka ungdjur, i daxläget iaf. Väldigt spännande att se hur mycket dom lyssnar på kroppsspråket. Mer lärda hästar kan man göra mer "fel" med men felar man med småttingarna så förstår dom inte riktigt och då blir det lätt fel. Det är även väldigt fantastiskt att se hur fokuserade dom är. Idag gick där hästar i paddocken intill som busade till det väldigt mycket. Ända gången dom brydde sig vart när dom tog in hästar, eller någon passerade rundkorallen, då ville dom gärna vända (utåt) men fick man bara kontakt och deras uppmärksamhet gick det fint. Lycka! Efter dem 3 fick Favourite Dream också gå en runda, med gjord och detta utan problem. Imorgon tror jag vi lägger sadel på henne!!! :D 
 
På eftermiddagen fyllde vi upp de mobila stallarna med strö, inför helgens tävlingar som arrangeras av Schafhof, på gården. Lite Falsterbokänsla med tälten... hehe...I vilket fall har vi en väldigt spännande helg framför oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0