Vissa dagar är bättre än andra

Kan väl börja å nämna att Calvin Harris låt I need your love är GRYMT bra! 
 
Vart hos doktorn idag. Han sa att jag vart ett muskelpaket och "vart så liten" och så gestikulerade han med fingrarna och formade en cirkel stor som en femma. Självklart får jag ont i musklerna! I mitt fall ryggen.. Rätt kul. Inte varje dag en snubbe man tar av sig tröjan för berättar för en vilket muskelpaket man är, haha. Han vart helt facinerat. Hade tidigare berättat för honom att jag gör min beridarutbildning här i Tyskland. Han frågade om jag utövade någon sport. Hallå?? Ridsport?! Jag fick ligga ner på britsen så han kunde undersöka mig och då fick han syn på mina armar och sa åt sköterska "nämen kolla!!!". Haha jag trodde jag skulle dö. Så jävla biffig är jag väl ändå inte... Han ordinerade mig gymträning. Som sagt, man blir ju äldre och äldre och man blir ju inte mjukare med åren.. Han önskade 2ggr/vecka m ryggträning. Får ta tag i det efter jag besökt Sverige nästa helg. Men det är väl bara å sträcka på sig lite extra å känna sig stolt ;) hehe.. 
 
Väl tillbaka på gården red jag Donna. Började inne och gick sen ut på stora banan. Vi har en "tävlingsbana" som är 20*60 med dressyrstaket, man kan även rida runt banan (utanför). Sen har vi en ridbana till som är lite kortare men lite bredare med högt staket. Jätte bra å rida unghästarna där, det är ju inte alltid jätte lätt å styra.. Iaf gick hon mkt bättre idag. Försökte verkligen fokusera på mina händer. Hålla dom stilla (samtidigt ej oaktiva), ihop, samtidigt böja på armbågarna så man blir mjuk och följsam i handen/armen. Man jobbar mer med armbågen, man blir så mycket mjukare i handen. Då kan man också hålla handen stilla, samtidigt som man rör på resten av kroppen i takt till hästens gångart, om ni fattar... Inte alltid jätte lätt å förklara såhär skriftligt. Höger varv går riktigt bra, vänster går bitvis bra, bättre och bättre... Imorgon funderar vi på att köra sitsträning på lina. Kan bli väldigt intressant, då jag aldrig tror jag gjort det förr.
 
På förmiddagen fick vi gjort de 3 ungstona, imorgon kommer den 4e tillbaka!! Dom gick med sadel på sig för andra gången och en sadeltvångade rätt ordentligt direkt när hon fick på sig sadeln. Vi tog av den igen och gjorde om. Inga problem! 
 
Ja det vart min dag.. Hann med å måla några boxar i morse, göra stallet på eftermiddagen och rullar några lindor innan jag gick hem, sweet day!

Kommentarer
Postat av: camilla

haha Tina, du måste ju vara som värsta bodybuildern nu :D Nu när hästarna vilar så har ju jag fått släpa mig iväg till gymmet för att inte falla ur helt. Tog en ryggbild i måndags för att se hur träningen yttrar sig -och såhär blir det av TVÅ hästars ridning och skötsel (vågar inte tänka på dig som var rätt vältränad innan du åkte ner). http://cdn1.cdnme.se/3110195/7-3/5f9cf246a07311e2b1d222000a1fb859_6_51632113ddf2b339ae1499bb.jpg

Svar: hehe så sant så! tyvärr kunde jag inte se bilden..
Tina Ahlqvist

2013-04-11 @ 20:12:25
URL: http://millas.blogg.se
Postat av: Denise

Jag efterlyser bilder Tina! Bilder i massor :D på hästar, gården, dig, boendet, ja allt typ :) även om det bara är en halvtaskig mobilbild så upp med den :D kul att höra att det går bra för dig :)

Svar: ska bli madame! tack för senast! jätte kul å se dig!
Tina Ahlqvist

2013-04-12 @ 06:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0