Det går bra nu!

Jo men det känns väl bra nu och det har det gjort länge faktiskt. Jag tror man bara måste gå in med rätt inställning. Idag lastade vi hö, jag och en tjej till och 2 av gubbarna på gården. En va dom sa till mig att jag är ALLTID glad.. Hm.. Kanske jag är, får höra det emellanåt.. Och han sa att jag alltid har lust till arbete.. Haha, ja det är väl kul dom har fått den bilden av mig! Men igen, inställning och då blir allt så mycket roligare. En av killarna tycker det är rätt kul att tetas med mig (förstår det inte alls.....? Hehe). Tillslut blev jag lite trött på honom och visade min jujutsuskills och drog honom på en mara, hehe. Någon blev paff! Alltså han landade mjukt och skönt i höet.
 
Igår var jag och en tjej från klassen på zoo här i Kronberg. Grymt! Trodde inte så mkt om zoo här... Men vi fick se massor med djur från hela världen, bäst var väl girafferna!! Nä, bäst var att nästintill alla djur verkade leva så gott där, på en stor area. Och djuren som klarade av det levde utomhus. Givetvis girafferna inomhus.. På det blev det lyxglass från glassbaren, mumma!!
 
Idag blev det ingen ridning, en något för överpigg häst, så vi longerade henne tillsammans. Väldigt vad det kan vara intressant hur mycket man kan göra vid rätt sorts longering och så mycket det finns att lära. Men det gick bra. Donna var först ut. Robbie vart planerad longering redan sen innan men Caro skulle göra detta själv. Men jag fick faktiskt göra det. Givetvis stod hon vid sidan och instruerade. Även hon tyckte det gick mkt bättre än sist. Nu väntar vi bara på dom små liven som ska först longeras och sen ridas in =) 
 
Nu är jag trött efter allt hö... God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0