Fredag i all ära!

Käkar pizza, dricker mjölk och väntar på att dom andra ska bli klara så vi kan åka till MTZ och IKEA. Och vet ni vad jag hittade där sist? Svenskt lösgodis! Tror ni jag blev glá eller!!! Fredagskänsla japp! Livet som beridarelev verkar inte bättre. Åtminstone inte så länge man jobbar varje lördag... Den här helgen har jag dessutom helgtjänst så det blir inte så mkt hulabalula här inte. Fast dagar som idag får mig att inse varför jag gör detta. Dessa fantastiska, kloka djur vi jobbar med! Fick verkligen en riktigt härlig ridupplevese idag. Caro fick mig verkligen att slappna av och föllja hästen. För faktiskt, hur ska hästen kunna svinga om inte jag svingar med. Om jag sitter och spänner mig är det ju rätt enkelt att hästen också gör det.. Logiskt.... Vi gjorde bara travarbete idag, då hon fick bakskor för första gången igår. Men hon verkar inte ha några känningar efter det. Inga negativa iaf. Hon travade bättre idag! 
 
Idag fick jag även börja rida Robbi igen. Travade några varv åt varje håll bara men det känns gött å vara uppe på ryggen igen på honom, även om det bara vart en veckas brejk. Och där innan vart hans ägare här från Thailand och då red dom på honom under ca 10 dagar, så det vart faktiskt ett tag sen jag red på honom. 
 
Jag fick även longerat alla de 4 ungstona. Dom är så duktiga. Det är så fantastiskt å se hur snabbt som lär sig. Nu ska jag dö i några minuter innan vi ska iväg. Tjao på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0