Groomat på tävling

Säger som jag alltid brukar säga: guuud vad tiden rinner iväg... Nu ligger jag här igen, på soffan, fredag kväll. Varit iväg igår och idag på tävling med Caro. Första gången jag är på en tysk tävling. Rätt intressant faktiskt. Skiljer sig en hel del från svenska tävlingar. Bl.a. deltar ponnisar och storhästar i samma klass. Iaf i de lägre klasserna. I de allra lägsta klasserna rider de ibland (som idag) 2 och 2, efter varann, följa John.... Det verkar inte vara några direkta maxgränser på hur många som får delta i samma klass. 45 starter i en, en paus för domarn på 10 min. Inga kaffepauser hela tiden! I de lägre klasserna kommer startlistan ut 1h före start, vilket innebär att dagen kan bli lång om man är sista start av 45 starter men ändå måste vara beredd på att vara där så man ska kunna vara startklar som nummer 1. Det finns nog heller ingen maxgräns på hur många ryttare som delar framridningsbana. Såg lite trångt ut när där var sådär 10-12st i ridhuset.. Även lätt dressyr är tillåtet att ridas med hatt så länge man är över 18..
 
Dessutom vart vi på en väldigt stor gård. Typ gammalt gods, då gårdens grund nog vart väldigt gammal. Hur många hästar det fanns här vågar jag nog knappt tänka på. Utöver tillbyggnader, ridbana och de 2 ridhusen som låg lite bakom vart resten byggt som en fyrkant och inne i mitten låg en av tävlingsbanorna. Rätt coolt faktiskt, som en trädgård med en dressyrbana. 
 
Nu är jag typ död å ska vagga mig mot sängs! Hörs imorgon! Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0